Wednesday, January 28, 2009

Kebun!! Besh!!

2 Days ago, ayah ajak kami sekeluarga pg tgk kebun baru kat kampung Melaka. It was HELL FUN!! I helped my parents alot on bersihkan the semak samun around d kebun. Mak ngah and Pak Ngah were also there. Atif and Eah pon same2 pg kebun. But my Atif, byk spend kat tikar je, makan jee. hee. Kebun tu memg best. All types of tumbuh-tumbuhan la got there. Some of them are, keledek, ubi, limau, belimbing,pisang even durian pon ade! heee. Tapi, sayang la, that time, durian stil muda lagi. Takde pon yg jatuh ke bumi lagi. Huhu. My pakcik said, maybe 2 weeks lagi , dapatla rase durian. I cant wait!. Selalunye sgt susah gak la me and my younger sister nak balik kampung kat Melaka, sampai ayah akan pakse and rasuah us with anything je la. haha. We miss our nenek, tp, kdg2 just nak duk umah lame sket. :P (lame excuse) ..Tapi, selalunye memg i will follow my parents to Melaka. Jenguk nenek. I got only one nenek now..so for me, stil got the time, why not spend some time with her rite? Itu dulu2, now, ayah tak ajak pon lg, kteorg adik bradik dah tanye, when to go back to Melaka. heee. ;) Neway!

Cant wait nak kutip durian! ;)

No comments: